10/14/2013

Porto

Wreszcie nadeszła też pora na Porto! Północna Portugalia, miasto słynne szczególnie z wina Porto. 
Drugi wyjazd autostopowy, pierwszy couchsurfing w Portugalii. Fajne 2 dni! Dużo, dużo spacerowania! 

Najpierw to, co zrobiło na mnie największe wrażenie - kościoły całe w azulejos - prześliczne!

São Bento Railway Station - też cały w kafelkach.

Dzielnica Ribeira:

Czerwone dachówki i rozwieszone pranie:

Przejście przez most na drugą stronę rzeki i dzielnicę Vila Nova de Gaia, gdzie znajdują się piwnice wianiarni. Piękne widoki!

Porto jest słynne z wina. A Vila Nova de Gaia to dzielnica, gdzie znajdują się piwnice wina różnych firm. Wizyta w piwnicy winiarni Croft połączona z degustacją 3 rodzajów wina była najprzyjemniejszą częścią dnia ;) 3 euro za zwiedzanie i degustację. Najpyszniejszy oczywiście 10-letni Golden z suszonych owoców! Następnym razem chcę odwiedzić inną firmę.


Wiedziałam, że w Porto muszę spróbować Francesinhę. Z opisu tego dania i zdjęć, jakie znalazłam w Internecie nie byłam do końca przekonana. Tak - jest to tost z wołowiną i wieprzowiną, plasterkiem szynki konserwowej, całość zapieczona z serem żółtym i rozbitym jajkiem, podawana z sosem i frytkami. Fast food... Nie wiem dlaczego jest taki popularny, nie jest to nic wyjątkowego... Znalazłam w każdym razie artykuł z 5 najlepszymi miejscami do spróbowania francesinhi w Porto i tak wylądowałyśmy w Cafe Santiago. Poprosiłyśmy o jedną porcję na pół, a najadłyśmy się do syta! Ludzie, którzy brali całą porcję nie dawali rady ;) Tak, trafiłyśmy na dobrą Francesinhę, ze smacznym mięsem i bardzo dobrym sosem, dopóki nie zmieszał się z żółtkiem jajka...

W Porto była też kolejna okazja na spróbowanie czegoś portugalskiego. I tak pierwszego dnia spróbowałam rybę espadę, drugiego ryż feijão, pyszne, pyszne!

Wybrane zdjęcia zrobione podczas spacerów, czyli: kafelki, palmy, uliczki, kamieniczki, i wszystko co wpadło mi w oko ;)
 





 Nocny widok z mostu Ponte Dom Luís I:

I pamiątki na koniec:
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wpisz swój e-mail - nie przegapisz wpisu :) / Follow by Email :) Don't miss a post!